شرکت تولیدی فولاد صنعت

بازار بیلت درچین

تحلیل بازار بیلت و سنگ آهن

تحلیل بازار بیلت و سنگ آهن امروزه از اهمیت بالائی برخوردار است
دراینجا می خواهیم علاوه بر تحلیل بازر بیلت درچین به برسی بازار سنگ آهن
بپردازیم و بگوییم که چه عواملی باعث ثبات موقتی بازارسنگ شده است.
و همچنین بازار بیلت درچین چه تغییراتی کرده است.
در ابتدا تحلیل بازار بیلت برسی می کنیم.

بازار بیلت در چین چگونه است ؟

وارد کننده های بیلت در چین هفته گذشته با توجه به بهبود جو بازارهای میلگرد و بیلت چین
به خرید بیلت آسه آن ادامه داده شد. بیلت ویتنام نیز705 دلار هر تن سی اف آر چین ثبت گردید و بیلت اندونزی نیز 705 دلار هر تن سی اف آر  می باشد. اخیرا بیلت وارداتی از حوزه آسه آن به حدود 710 دلار و کشورهای خارج از این حوزه به حدود 690 تا 700 دلار هر تن سی اف آر می باشد.،بیلت روسیه نیز 700 دلار و محصول هند 690 دلار هر تن سی اف آر چین است. قیمت های پیشنهادی هند رقابتی تر است ولی مشکلات تاخیر در ترخیص کالا به دلیل قرنطینه های مربوط به کرونا موجب شده بیلت آسه آن طرفدار بیشتری داشته است.

بازار سنگ آهن درشرق آسیاچگونه است؟

قیمت سنگ آهن در بازار واردات چین با توجه به بهبود بازار های آتی و کاهش موجودی بنادر به ثابت گردید. ولی احتمال اینکه درروزهای پیش رو روند کاهشی دوباره ادامه دار خواهد بود، زیرا که آمار جدید انجمن آهن و فولاد چین از افت بیشتر تولید فولاد آن خبر می دهد.
سنگ آهن 62 درصد استرالیا 161 دلار هر تن سی اف آر است که از افت هفتگی نزدیک به ده دلار خبر می دهد. موجودی سنگ آهن بنادر چین هفته گذشته 850 هزار تن افت داشت البته به دلیل کاهش تعداد محموله های استرالیا نه بهبود تقاضا. خبرها حاکی از آن است که جو بازار سنگ آهن بهبودی نداردو آمار تولید فولاد اوایل آگوست چین از کاهش 3 درصد تولید روزانه نسبت به اواخر جولای نشان می دهد .

منبع خبر : سایت پایگاه خبری فولاد ایران